W roku szkolnym 2022/2023 nasza klasa bierze udział w projekcie Fundacji UNIWERSYTET DZIECI pod nazwą "Muzyka. Do czego inspirują nas dźwięki?"
Relacje z realizacji projektu będą umieszczane na stronie głównej bloga.
******************************************************
W roku szkolnym 2021/2021 realizowaliśmy projekt edukacyjny Fundacji UNIWERSYTET DZIECI pt. "Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?".
1. Lekcja na rozgrzewkę: "Dlaczego smutek jest nam potrzebny?"
Podczas zajęć szukaliśmy odpowiedzi na pytania:
Po co nam smutek?
Co dzięki niemu zyskujemy?
Co przez niego tracimy?
Kiedy jest potrzebny?
Co zrobić, gdy jest go za dużo?
Oglądaliśmy film pt. "Skąd się biorą łzy?" i dowiedzieliśmy się po co nam są one potrzebne.
Stworzyliśmy klasowy “Bank pocieszenia”, czyli zbiór sposobów na to, jak pokonać smutek.
2. Lekcja na rozgrzewkę: "Jak uczyć się koncentracji uwagi?"
W trakcie zajęć dowiedzieliśmy się, jak możemy odgonić niepotrzebne myśli i emocje przed wykonywaniem danego zadania, aby się na nim skupić. Wykonywaliśmy różne ćwiczenia będące "treningiem koncentracji".
3. Lekcja: "Czy ptaki mają zęby?"
Pani przygotowała na lekcję "Ptasią stołówkę", na której mieliśmy okazję
eksperymentować z narzędziami imitującymi różne dzioby ptaków. Oglądaliśmy ciekawy film pt. "Czy ptaki plują?".
4. Lekcja: "Po co ptakom pióra?"
W czasie zajęć oglądaliśmy film z udziałem naukowca pt. „Dlaczego pingwiny są ptakami?” Badaliśmy różne pióra przy pomocy lupy. Dowiedzieliśmy się jak są zbudowane pióra i jakie funkcje pełnią. Wykorzystaliśmy też kolorowe piórka do innych aktywności. Wykonaliśmy pracę plastyczną wyklejając piórkami papugę arę. Uczestniczyliśmy w zabawie oddechowej „Wyścigi piórek”.
5. Lekcja: "Gdzie mieszkają jeże?"
Oglądaliśmy film o różnych schronieniach zwierząt.
Poznawaliśmy budowę jeża i jego zwyczaje. Sprawdzaliśmy swoją wiedzę w czasie ćwiczeń
z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Wykonaliśmy jeżyka z papierowego
talerzyka.
6. Lekcja: "Jak oczyścić brudną wodę?"
Podczas kolejnych zajęć oglądaliśmy miniwykład naukowca „Skąd się bierze woda w kranie?”. Graliśmy w interaktywną grę „Sieć kanalizacyjna”. Dowiedzieliśmy się co to jest oczyszczalnia w wody na podstawie filmu „Niezwykła podróż kropelki”. Uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej „Kto szanuje wodę?”
kliknij
https://wicinasp.blogspot.com/2022/04/woda-cenny-skarb.html
7. Lekcja: "Jak chronić wodę przed zanieczyszczeniami?"
Dziś poznawaliśmy znaczenie wody w życiu roślin, zwierząt i ludzi. Oglądaliśmy film edukacyjny pt. „Krążenie wody w przyrodzie”. Wykonywaliśmy doświadczenie pokazujące parowanie i skraplanie wody. Rysowaliśmy również plakaty: prezentujące obieg wody w przyrodzie. Dowiedzieliśmy się jakie są skutki zanieczyszczenia wody na podstawie filmu „Woda krąży – woda wraca” oraz jak chronić wodę przed zanieczyszczeniami. Wykonywaliśmy w grupach mini plakaty „Jak segregować śmieci”. Podawaliśmy przykłady oszczędzania wody. Nauczyliśmy się piosenki pt. „Skąd się bierze deszcz?” i tworzyliśmy akompaniowali do piosenki na instrumentach perkusyjnych. Na zakończenie dzisiejszego spotkania w "Uniwersytecie Dzieci" degustowaliśmy wodę z cytryną i miętą.
kliknij
https://wicinasp.blogspot.com/2022/04/woda-cenny-skarb.html
8. Lekcja: "Co to znaczy, że rośliny żyją?"
Podczas realizacji kolejnego scenariusza projektu udaliśmy się na spacer po najbliższej okolicy. Obserwowaliśmy otaczającą przyrodę wiosną. Nazywaliśmy spotykane drzewa, krzewy i kwiaty w ogrodach. W czasie zajęć w klasie poznaliśmy pojęcia przyroda ożywiona i nieożywiona. Podawaliśmy różne przykłady na podstawie poczynionych obserwacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz